DENIOS sa podieľa na bezpečnosti leteckej dopravy v Katare – záchranné šmykľavky sú na Doha medzinárodnom letisku testované pri extrémnych výkyvoch teplôt.
Je dobre, pokiaľ je k dispozícii, lepšie je však, nikdy ju nepotrebovať. Reč je o záchrannej šmykľavke v modernej leteckej doprave. Väčšina pasažierov tento pojem vôbec nepozná, pretože sú tieto šmykľavky, našťastie, len veľmi zriedka používané.
Dľa typu lietadla sú záchranné šmykľavky umiestnené buď v spodnej časti dvier alebo pod trupom lietadla. Sú bežne vystavované extrémnym výkyvom teplôt rovnako ako lietadlo samotné – od štartu a pristávania na rozpálenej letiskovej ploche až po extrémne mínusové teploty v nadmorskej výške až 15.000 metrov. Preto je veľmi podstatné, aby boli záchranné šmykľavky testované za reálnych podmienok. Pre tieto účely požadovala spoločnosť Qatar Airways v DENIOSe AG chladiacu komoru, aby mohli byť u záchranných šmykľaviek prevádzané testy funkčnosti pri teplotnom rozdiele 80 °C. Rozsah teploty počas testu bol od -20 °C do +60 °C.Stlačený vzduch sa používa k výbušnému nafúknutiu záchrannej šmykľavky v prípade núdze. Je možné vyskúšať, či sa záchranné šmykľavky stihnú nafúknuť vo vopred určenom čase. Pred vykonaním testu sú záchranné šmykľavky umiestnené do chladiacej komory, kde sú vystavené obom extrémnym teplotám. Potom sú pripravené k testu funkčnosti.
Skonštruovanú a vyrobenú chladiacu komoru DENIOS tvorí základná plocha s rozmerom cca 8 m2. Vo vnútri sú záchranné šmykľavky zahrievané na + 60 °C, následne schladené na -20 °C. Aby mohlo byť vytvorené toto extrémne teplotné spektrum, použil DENIOS len vysoko izolačné materiály. Vysoko výkonné chladiace zariadenie pozostáva z vnútornej jednotky a vonkajšieho kompresoru, ktorý je kvôli vnútornému umiestneniu a redukcii hlasitosti v ochrannom obale. Na streche zariadenia je o.i. odparovacie zariadenie. Magnetické zatváracie zariadenie umožní aretáciu dvier pri otvorení komory. Pretože by mohli dvere pri ochladení na -20 °C zamrznúť, je do rámu dvier zabudované separátne vykurovanie. Teplotný senzor umiestnený vo vnútri zaistí rovnomerné temperovanie komory. Riadiaci software sa nachádza vo vonkajšom rozvádzači. Ďalšie vybavenie tvorí LED osvetlenie a klapka k zníženiu tlaku v streche chladiacej komory pre prípad, že by došlo počas temperovania k zničeniu záchrannej šmykľavky.
S touto chladiacou komorou, ktorá dokáže vytvoriť extrémny teplotný rozsah, preukázal DENIOS AG svoje dobré znalosti v oblasti tepelnej techniky. Tepelné komory sa teda tiež podieľajú na bezpečnosti leteckej dopravy v Perzskom zálive. V priebehu koncepcie a riešenia tohto projektu sa mohol DENIOS AG spoľahnúť na svoje dlhoročné skúsenosti z oblasti tepelnej a chladiacej techniky s ohľadom na protipožiarnu ochranu a ochranu proti explózii.Zákazka bola podporovaná a koordinovaná firmou Franke Care System Middle East, ktorá má svoju pobočku v Doha v Katare. Tá poskytla potrebné kontakty v regióne a skúsenosti v realizácii projektov na Blízkom východe.
Zavolajte nám alebo nám napíšte, ozveme sa Vám čoskoro!
Vážení zákazníci, v tomto roku expedujeme tovar naposledy 19. decembra, od 20. decembra do 5. januára bude náš sklad uzavretý. Objednávky prijaté neskôr budeme priebežne spracovávať a s odosielaním začneme opäť 6. januára 2025.
Ďakujeme za pochopenie!